- Kennel EXxiino´s -

Lexus - EXx - Chiino - Keyla - Killian

Lille Julafton!

Kategori:

img_3728 (MMS)

Oj vad jag & Tutteman bara myser här hemma. Myser i soffan och tittar på tv. Lille Julafton & julen är här på riktigt. :) Jag kan ju inte säga att vi hade speciellt mycket att göra på Hunddagiset idag. Vi hade bara 14 hundar och innan lunch hade nästan halva gruppen hundar gått hem. Lite lugnare tempo idag kan man ju säga, en vanlig dag har vi 65-80 hundar. När jag kom hem från jobb så stack jag & Lexus ut i snön och röjde lite. Han fick skutta efter snöbollar i den meter höga snön fram till att jag inte kunde känna mina fingrar genom mina termovantar längre. iiisbitar! När vi kom hem fick djuren mat, jag passade även på att slänga i mig några räkor & lite tonfisk. Sen vart det dax för Lexus att få sitt Julabad, klo- klipp & sina gaddar borstade. Man kan dock vara lite extra fin på Julafton :) Egentligen får han sina klor trimmade & tänderna borstade på Fredagar, men det är Julafton imorgon & då vill vi inte göra sådant trams. ;) Snart blir det lite varm choklad & en Lusse katt till något mysigt på tvn. Upp tidigt imorgon & Julemysa framför Disney innan det är dax för oss att bege oss hem till familjen för en riktigt, riktigt mysig Julafton!! God Jul mina vänner!! Kramar från mig & Lexus.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: