- Kennel EXxiino´s -

Lexus - EXx - Chiino - Keyla - Killian

Utställningsträning :)

Kategori:

img_3477 (MMS)

Kvällen har jag och Siri spenderat i Helsingborg. Vi var på Utställningsträning med EXx och Shiroo. Vi båda två tyckte att det gav oss jätte mycket och hundarna skötte sig jätte bra, två väldigt duktiga nybörjare! Det kändes bra att få lite tips, samt att få träna tillsammans med andra hundar i "ring" och att få träna för "domare" på bordet. Vi tyckte att hundarna skötte sig VÄLDIGT bra. Nu är det rutin som ska tränas in och detta kan ju bara göras med träning, träning och träning. Att få till tålamodet, att få EXx att orka stå "snyggt" en längre stund och att få honom att springa på ett flashigt sätt utan att han störs av att ha kopplet "uppe i nacken" ... jag kan ju berättat att jag fått lägga ner jätte mycke tid på just detta. För bara en vecka sedan fick han paniik när jag satte utställningskopplet på sin "rätta plats" detta är något jag verkligen har jobbat på och haft tålamod med. Jag blev såå possitivt överraskad ikväll att han så lite störde sig på detta, matte är stoolt ;):) !!! Debuten i Burlöv närmar sig med stormsteg och jag är så nervös att jag nästan skiter i brallan. Jag tror att jag måste träna på min nervositet lite, lättare sagt än gjort tror jag??! Men jag måste försöka sluta att tänka så mycket, bara njuta och ha skoj tillsammans med min Nakenfis. Även i "ringen" ;) God natt gott folk och sov gott :) Kramar / Sabina, Lexus & EXx.

Kommentarer

  • Caroline säger:

    2011-08-18 | 13:59:45
  • Caroline säger:

    Det låter ju jättebra. Det ska bli spännande att se han när han gör sin första debut om man testar mot första gången haha

    2011-08-18 | 14:02:33
    Bloggadress: http://kardarkas.blogg.se/
  • Sabina säger:

    Ja, det är verkligen stor skillnad på FÖRSTA gången och IDAG. Men där är en bit kvar ;) .... Träna, träna, träna :) !!!

    2011-08-20 | 12:14:11
    Bloggadress: http://minlexus.blogg.se/

Kommentera inlägget här: