- Kennel EXxiino´s -

Lexus - EXx - Chiino - Keyla - Killian

Träna tillsammans :)

Kategori:

img_7266 (MMS)

Agility är kanske inte den gren vi är bäst på ;) Men FAN vad skoj man kan ha tillsammans med sin hund!! Här om dagen kom Siri med ett väldigt BRA förslag. Själv tycker jag att det ska bli riktigt skoj. :) Att vi ska försöka få igång en grupp till våren där vi tillsammans en dag i veckan tränar våra hundar tillsammans. Det kan vara allt från Lydnad, Weight Pull, Spår, Klicker träning & Agility. Allt ska köras med POSITIV Träning! Jag ser fram emot att få träna tillsammans med andra igen, det blir alltid roligare om man är fler. Jag och Lexus tränar ju oftast själv nu förtiden. Sen så är detta en JÄTTE bra möjlighet för dom med valpar, unghundar eller dom som har en aning sociala probl med sin hund. Att ta denna möjligheten att få hjälp att träna sin hund bland andra hundar och människor, många hundar är ok i sin lydnad så länge där inte finns andra hundar eller andra störande moment. Då kan dom även passa på att ta denna vecko träningen till att träna just detta. Jag tycker själv att det ska bli roligast för just aktiveringens skull, att kunna träna min hund och att göra det jag gillar bäst. Och att få göra detta bland vänner och folk som förhoppningsvis känner lika :):) Det är alltid kul att träna Lexus, men att göra det tillsammans med andra gör det självklart extra skoj! Siri, detta är ett KANON förslag. Jag hoppas vi blir ett riktigt stort gäng till våren. Förhoppningsvis får vi även igång dom som ligger på lilla latsidan också. Såå vad tycker ni mina kära Hund Vänner, blir ni inte lite sugna på att ha skoj tillsammans med er hund/hundar bland vänner och bekanta ??! :) Släng gärna iväg en kommentar om ni är/blir intresserade... Till våren, då kör vi !!

Kommentarer

  • sanna & Kisha säger:

    låter skit kul :) håller med om att det klart är roligare när man är fler. kommer ngn agera instruktör lr alla sköter sitt sjläv o ber om tips o råd om det behövs ?!

    2011-01-11 | 14:42:42
  • c säger:

    Låter Kanon vi är med :D

    2011-01-11 | 15:03:56
  • Sabina säger:

    Vi hjälps alla åt & ger tips. Vi har alla olika grenar där vi är extra bra. Siri kan mycket om klicker & positiv träning, du & Kisha är bl.a bra på Wpn, jag & Lexus har lydnaden, Wpn även hur man lär en hund spåra. Inget jag & Lexus hunnit med ännu, men spåra med min förra hund Shantii, så starten & grunderna kan jag. Förhoppningsvis är vi fler med bra grunder & idéer. Annars har jag en hel Höög med otroligt bra hundböcker :) !! Så vi ska nog hitta idéer & roliga saker för våra hundar & oss själva!!

    Att träna & jobba med våra hundar tillsammans, hjälpa & peppa varandra. :)

    Kul att ni är sugna på att vara med, hoppas fler känner lika.

    Kram från mig & Lexus.

    2011-01-11 | 19:52:47
  • Sabina säger:

    Låter bra C ;)

    2011-01-11 | 19:57:42
  • Siri säger:

    Jag tror vi blir endel ;-) Jag är ju redan med i ett promenadsällskap som enbart kör med "belöna det som är bra ignorera det som är dåligt", vi är kanske 30-40 personer i gruppen men alla är inte lika aktiva. Så jag tänkte dra ihop detta som en liten sidofalang till den gruppen. Ev startar jag upp en sida på fb eller liknande om de är många som är sugna och så alla har koll på "reglerna" plats och tid osv. Längtar! Ska bli så kul!

    2011-01-12 | 10:07:27
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/sisstraning
  • caroline säger:

    Låter skitskoj. Jag hade gärna hakat på:)

    2011-01-13 | 10:09:20
    Bloggadress: http://www.kardarkas.se
  • Sabina säger:

    Vad kul Carro, jag hoppades på er :)

    Kram

    2011-01-13 | 11:40:51
  • Martina & Orvar säger:

    Jag skulle gärna oxå vilja vara med om där är plats för Orreborre och mig =) jag behöver alltid tips och triks jag kan få. Orvar är ju min och Joakims första hund:D, vi har ju gått en kurs nu 2010 men inget planerat för 2011, tycker verkligen detta låter som en kanon idé :)

    Kram

    2011-01-13 | 14:12:04
    Bloggadress: http://martinapedersen.blogg.se/
  • caroline säger:

    vad synd att det inte hänt något?=( hade ju varit jätteskoj ju..:)

    2011-07-28 | 20:23:13

Kommentera inlägget här: